13 Ekim 2019 Pazar

Sincan'da Kerestecilik

    Bazen hayatınızda sevinç içerisinde olduğunuz ve etrafınızdaki insanları da mutlu etmek istediğiniz zamanlar olur, bazen ise tam tersi dertli, bulutlu olduğunuz zamanlarda yanınızda olmasını istediğiniz derdinize ortak olmasını istediğiniz kişiler olur. Bu zamanlarda  arkadaşlarınızın sizin ile ilgilenmesi tabi ki de hoşunuza gidecektir ama zaman içerisinde yalnız olduğunuz aklınıza gelecek ve bu yalnızlık sizi kasıp kavuracak, neden bunları yazıyorum diye sorarsanız insan hep aynı kalamıyor, her zaman herkes aynı şekilde gününe başlayamıyor.
     Bakıyorsun, her zaman gülen bir kimse o gün kanatlarını indirmiş ve sanki yardım bekliyorcasına oturuyor, eğer insanların bu halini anlayabilir ve ona göre hareket edebilirseniz insanlar tarafından daha fazla sevilecek ve sayılacaksınızdır.
     İnsan ruhu öyle bir şeydir ki ilgi ile büyüyüp bütün sevginizi aktardığınız bir kimse, olur ya bir gün hata yaparsanız o eski günleri unutup sadece yanlış olan hareketiniz için ilgilerinizi tamamen silip gidebiliyor.
     Bunları anlatmamın sebebi aslında eski esnaflık birlikteliğinin beraberliğinin kalmamış olması, şu anda öyle bir zamandayız ki birisi düşse, sadece uzaktan bakıp bu adamda düşmüş duydunuz mu diye konuşacak ve 5 dk sonrasında konu bittiğinde unutulup gidilecek. Esnaflık kültürünün kalmamış olmasının sebeplerinin birisinin de esnaf üzerine ekonomik olarak çok yüklenilmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum, vergiler hatta faizlerden dolayı bunalan esnaf kendi dükkanını çevirmek için kırk takla atayım derken yanı başında ki kapı komşusunun durumundan bir haber gününü geçiriyor, gün gelip darda olan komşusu batınca da bak sen şu işe deyip 5 dakikalık konuşmaya sığdırıp konuyu kapatabiliyor, gel gelelim ki ben burada sadece 5 dakika konuşan kişide suç bulamıyorum çünkü kendi evini geçindirmek için esnaf kendi dertleriyle uğraşması gerekir, en normal olan olaylardan bir tanesidir bu hadise de.

     Sincan'da kerestecilik yaptığım süre içerisinde çok fazla komşum oldu çok fazla batan arkadaşım çok fazla zengin olup dükkanını daha iyi bir yere taşıyan kişi tanıdım, belki de bu kişilerden birisi de benim, zaman içerisinde dükkan taşıma durumunda ben de kaldım ama bu durum sayesinde yeni insanlar tanıyıp yeni dostluklar ediniyor insan, kimin yolmak için yanında olduğunu kimin dostluk için yanında olduğunu gayet iyi anlayabiliyorsun.
Bugün ki yazımda esnaflık bağları hakkında bahsetmek istedim, okuduğunuz için teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder